Gutta på Skauen > Om oss > Bussruter til Lavvoen

Bussruter til Lavvoen

DET ER FIRE BUSSRUTER SOM GJELDER

Felles for alle busser som fører til Lavvoen er at alle har avganger konsentrert rundt Stortorget i Tromsø, og har hyppige avganger både til- og fra. Samtlige busser går også forbi Ishavskatedralen.

Rute 20 og rute 24

Det foretrukne valget

Rute 20 og 24 går fra Havnegata i Tromsø sentrum (utenfor Kystens Hus), over Tromsøbrua, ned Turistveien ved Ishavskatedralen i Tromsdalen og nordover til Kroken.

Etter ca en kilometer fra bruhodet (Ishavskatedralen) i Tromsdalen går du av ved busstoppet Båthavna rett før Tromsdalselva. Følg vegen innover langs elva (ikke over rødbrua) inn til Tromsø Camping, og fortsett på samme vegen forbi TUIL-anlegget og til parkeringsplassene ved gravlunden. Der starter turvegen opp Tromsdalen.

Kart som viser busstrasé rute 20 – 24

Rute 26

Fra sentrum til Tromsdalen og tilbake

Rute 26 går fra Havnegata (v/Peppes Pizza), over tromsøbrua og sørover mot Pyramiden, deretter i sløyfe gjennom Tromsdalen og tilbake til sentrum igjen.

Skal du gå turvegen fra Fjellheisen går du av der, ellers går du av ved busstoppet rett etter Spar butikken i Tromsdalen (Gausdalsvegen). Gå videre oppover Turistveien helt til snuplassen og følg turvegen videre.

Alternativt kan du gå av i Åsvegen et par stopp etter Gausdalvegen og gå stien ned til Tindvegen der turløypa også starter fra.

Kart som viser busstrasé rute 26

Om oss

LAST NED BROSJYRE Last ned brosjyre i pdf fra Gutta på skauen.

Trenger du hjelp ?

Du er velkommen til å kontakte Gutta på skauen hvis noe er uklart. Vi svarer så fort vi kan

Kontakt oss

Rute 28

Gåtur fra Ishavskatedralen

Rute 28 går fra Havnegata (v/Peppes Pizza), over tromsøbrua og sørover forbi Amfi Pyramiden til Gammelgård. Tar du denne ruten bør du gå av ved busstoppet Bruvegen ved Tromsdalen kirke og gå oppover Turistveien helt til snuplassen. Følg turvegen videre.

Evt kan du ta av til venstre et stykke etter Spar-butikken (v/dyreklinikken i Myrvegen) halveis opp Turistveien og følge den til enden, der etter videre rett fram ned en liten sti, over Skarvegen og ned Tindvegen der turløypa også starter fra.